9131

سلام، من نصیر هستم، نجات‌یافته یک تولد*

امروز زادروز (تولد) من است و عنوان این نوشته تعداد روزهایی است که من از ابتدای زندگی‌ام آن‌ها را زیسته‌ام. درست بیست‌ و پنج سال پیش. دو سال پیش هم در وبلاگ بلاگفایم آن را جشن گرفته بودم.

خیلی خرافاتی نیستم ، اما در زادروزم (18 مرداد، 9 آگست) در سال‌های مختلف اتفاقاتی افتاده به شرح زیر:

*ایرانیان در نبرد ترموپیل در سال 480 پیش از میلاد مسیح یونیان و اسپارت‌ها را در دره ترموپیل شکست دادند.

*اصفهان به دست طغرل سلجوقی افتاد.

*آمریکا دومین بمب اتمی خود به‌نام «فت من» را بر ناکازاکی فروافکند.

*آنچه امروزه به برج کج پیزا معروف است ، رسما ساختش شروع شد.

*شارون تیت، همسر رومن پولانسکی عزیز ، به دست چارلز منسن به طرز فجیعی به قتل رسید. 😦

*رابرت آلدریچ و اریک بانا و ملانی گریفیث و آدری توتو به دنیا آمدند.

**آنا کندریک دوست‌داشتنی که دقیقا هم‌سن من است. 9 آگست 1985 زاده شده است.

هم‌چنین:

*هنری دیوید تورو ، والدن را منتشر کرد.

*سنگاپور هم مستقل شده است.

نمی‌دانم این عدد چهار رقمی برایم باید مهم باشد یا نه؟ آیا به پنج رقم خواهد رسید؟ اگر چند سال دیگر که تبدیل به عدد روندی شده باشد (که نمی‌دانم می‌شود اصلا یا نه؟) بخواهم مطلبی درباره‌اش بنویسم ، آیا به جایی که دوست دارم رسیده‌ام یا نه؟

این نمی‌دانم‌ها باید به نظرم باعث رو به جلو رفتنم بشود. تا آن روز…

–  لینک منبع اتفاقات افتاده در این روز فرخنده

لینک افراد سینمایی زاده‌شده در این روز مبارک

لینک  یوم‌الله 9 آگست در ویکی‌پیدیای انگلیسی

———————————————————————-

*عنوان نوشته از نقل‌قولی از بیل مار ، کمدین روی صحنه (Stand-up Comedian) گرفته شده است: متن اصلی:

Hi, I’m Bill. I’m a birth survivor.

2 دیدگاه

دسته روزنوشت, زادروز

2 پاسخ به “9131

  1. سلام.تبریک می گم و از آشنایی با شما خوشحالم.

پاسخی بگذارید

