اصغر فرهادی، نام جاودانه‌ی تاریخ سینمای ایران

بامداد دوشنبه ساعت 4 الارم گوشی‌ام را که کوک کرده بودم مرا بیدار کرد. برای اسکار. بیدار شدم. خیلی خوشحال که قرار است پیروزی دیگر جدایی نادر از سیمین را این‌بار در بزرگترین مراسم جوایز سینمایی جهان ببینم. دیشب در اینترنت دیده بودم که شبکه‌ی فاکس‌موویز برای خاورمیانه پخش مستقیم مراسم را دارد. می‌دانستم که داریم‌اش، کنار ام‌بی‌سی‌ها دیده‌بودم‌اش قبلن. رفتم سراغ ماهواره و کانال فاکس را آوردم. نگرفت. خدایا چه کنم؟ نیم ساعت دیگر مانده به شروع مراسم. برگشتم سراغ نت و فرکانس‌ها را چک کردم و دوباره واردشان کردم، نخیر نگرفت.

همه‌ی شبکه‌های نایل و بدر می‌گیرند الا همین فاکس‌موویز فلان‌فلان‌شده، دیشب‌اش در توییتر خوانده‌بودم لینک ویدیوی استریم مراسم هم بود. رفتم سراغ آن‌ها ، شبکه‌ی سی‌ان‌بی‌سی-ای از ترک‌ست ویدیوی استریم گذاشته بود. ولی با سرعت مزخرف ما، همه‌اش پاز می‌شد. فریز می‌شد، تیک داشت. خدایا چه کنم؟ مهم بود مراسم برایم. نه اینکه حالا ایران امسال سهمیه داشت برایم مهم شده باشد. سه چهار سالی هست که هرسال می‌بینم‌اش. اما امسال بی‌مبالاتی خودم باعث شد نتوانم ببینم مراسم را زنده. در توییتر بچه‌هایی که زنده می‌دیدند گزارش مستقیم می‌کردند و من هم اعصاب‌خورد از دست سرعت اینترنت و پاز شد تصویر ویدیوی استریم به همان‌ها قناعت می کردم.

از هر نطقی یک پنجم‌اش را می‌دیدم. نطق فرهادی را هم الآن ویدیویش را دانلود کردم و دیدم. خوشحال شدم خیلی خیلی هم خوشحال شدم. برای فیلمنامه نبرد که خوب به‌نظرم همان نامزدشدن‌اش موفقیت خیلی بزرگی بود برای سینمای ایران.اما شکست امشب برای من بود که نتوانستم مراسم را زنده ببینم. اجرای بیلی کریستال هم برایم مهم بود. برای سال بعد، برنامه‌های ویژه‌ای دارم. مطمئنم. آقای فرهادی ، موفقیت‌ات مبارک عزیز، که شادی را به خانه‌های ایرانیان آوردی. دستت درد نکند. خدا پشت و پناهت باشد.

زاپاس: ویدیوی بردن اصغر فرهادی و نطق خیلی خوبش

بیان دیدگاه

دسته مراسم و جشن‌واره‌ها, درباره سینما

پاسخی بگذارید

