روش‌های احمقانه برای مردن

شرکت متروی شهر ملبورن در استرالیا به‌منظور کاهش مرگ و میر بر اثر سانحه‌های مربوط به مترو در ایالت ویکتوریا تصمیم به ساخت ویدیویی گرفته به‌نام «روش‌های احمقانه برای مردن» که به‌صورت ویروسی این روزها در حال پخش است. با موزیکی جذاب و کاراکترهایی که هرکدام شخصیت جذاب خودشان را دارند یک پیام مهم را به گوش افراد می‌رساند. ویدیو همه‌ی روش‌های احمقانه که می‌شود مرد را نشان می‌دهد، و در آخر چند شخصیت بر اثر پرت‌شدن از لبه‌ی سکوی مترو و برخورد با قطار آن می‌میرند.

dumbWaysToDie-600x260

اثرگذاری این ویدیو را می‌توان به این صورت مشاهده کرد که در 48 ساعت اول  2.7 میلیون بار و در 72 ساعت اول 4.8 میلیون بار و در دو دهفته، 29 میلیون بار(فقط در یوتیوب)  دیده شد. برای این ویدیو 85 ویدیوی نقیضه (پارودی) هم ساخته شده است. تاثیر روانشناختی این ویدیو را هم بر بزرگ‌سالان و هم به خاطر رنگ‌بندی جذاب و زنده‌ی آن بر کودکان می‌توان دید.

نکته‌ی دیگر جای خالی این‌چنین ویدیوهایی در تبلیغات دولتی کشورمان است. چه بسا با پخش چنین تبلیغاتی که خیلی بر حرف مبتنی نیستند و بیشتر کمدی موقعیت دارند، به جای ویدیوهایی که به ویدیوهای نیروی انتظامی موسوم هستند بشود تاثیرگذاری بیشتری در کودکان و نوجوانان داشت. ویدیوهای مذکور شاید تاثیراتی در حد ِ سرزبان‌افتادن تکه‌کلام‌های داود خطر و آقا کاظم و … داشته باشند.

این ویدیو را در نشانی + در یوتیوب می‌توانید مشاهده کنید یا از اینجا دانلود کنید.

زاپاس: روش‌های احمقانه برای مردن در ویکی‌پیدیا

منبع‌ها: + و ++

بیان دیدگاه

دسته ویدیو, وب, کشفیات

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s